Det ofria i friheten

Jag vill skriva något vackert. Under vissa vardagliga aktiviteter, som är bortom mig och min egen håla, längtar jag hem till mina dikter. I en slags reflektion långt senare tänker jag att det snarare är hemmet i dikterna jag längtar till. Vilket just nu verkar finnas där. Det blir så när saker runt mig känns vackra.

Men det enda konkreta jag kan tänka (om kärlek) är att det handlar i slutändan inte om personens faktiska kvaliteter, utan om hur den andre får mig att fantisera om honom.

Med andra ord, hur en person lyckas färga min totala frihet.

Kommentarer
Postat av: yippie ki yay

:*

2009-05-20 @ 20:23:28
Postat av: Ludde!

En fin tanke! Textad och författad på ett kärnfullt sätt. Koncist! Det du skriver är ofta oerhört inbjudande, lätt att relatera till, kul att läsa och välskrivet. :)

2009-09-06 @ 15:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0