The best night of your life.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Men något. Jag vill skriva något. Något. Fredag kommer bli en mycket bra kväll. Skratt och för snabba fyllor och lyxsällskap kan vara så välbehövligt.

Vetandet om att ingen hatar mig är ganska betydelselöst. Vad är ett vetande? Jag vet att flygplan inte kraschar särskilt ofta också, ändå kan jag inte flyga. Jag vet att jag kommer kyssa någon igen, ändå känns de läpparna som icke-existerande.

Det handlar om att känslostrukturerna är så virriga och krokiga, om att myndigheter alltid, alltid är osynliga.

Det är inte meningen att saker ska gå ens väg. I så fall hade det aldrig fallit stenar i ögonen eller kylkraft i ådrorna. Det finns ingen mening, det finns ingen yttre religiositet. Men det tar inte bort det värdefulla i det. Det som inte finns är ibland av både mer värde och av mer verklighet än det som har en finns-existens. Mening är ett skelett man måste bygga själv.

Men vad viktigare är: Det handlar om att kroka fast i någon annans känslostruktur, och i en slags armkrok få fäste. Och känna sin egen mänsklighet i någon annans arm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0