Speak slow

det är måndag och idag lämnar jag in talet jag ska skrika ut till jordens lärare. det är retorik på hög nivå och jag dirigerar mina ord med svävande händer och kanske blir det precis som jag hoppas. kanske blir det så mycket bättre. jag återkommer.

det finns texter jag skrev innan jag började på talet. här har ni en otext. det är bara lite rader om händer som svävar precis som jag skrev alldeles nästan nyss. nästan för en minut sedan, för att vara exakt.

jag pratar inte endast för han som kommer från zambia som bara pratar
väldigt tyst, för han tycker att det är svårt att säga vissa ord som innehåller R, han
som är helt dum i huvudet, som har konstiga kläder, och inte samlar på hockeybilder.
och jag pratar inte heller bara om flickan som inte har fyllt 13år än, och som inte vill
fylla 13år heller, för hon har börjat känna att hon vill dö istället, flickan som är ett
barn, som är ett offer för högstadiesparkar och pubertets-'vafanharduinteknullatän?',
hon som vet att hon inte passar in, och det enda som passar in är moraknivsutbrott
på tunna oskuldsfulla armar.

varsågod lärare, här har ni era elever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0