Sommarlov

Så jag är lycklig en stund. Med brudarna och gatorna och min egen melankolis återkomst. Blod är varma filtar. Och detta också, mina fotsteg som leder bortåt, bara för att skapa en kontrast, en kontaktyta mellan dig och mig som bara växer.

Som om jag trädde på mig någon annans lugn, där jag gick. För att komma tilbaka. Hösten 2008 får vänta. Jag har sommarlov.

Så vi åkte till ingenstans. Mjukglassen var annorlunda, ena hotellväggen var täckt av en färg vi bägge hatade lika innerligt. Precis som Caroline Hasse i klassen som skrev en krönika om den. Färgen alltså. En krönika om färgen röd. Och inga likdelar fick vi möjlighet att se. Men jag fick inte soleksem, i alla fall.

Och så har jag haft otaliga första-meningar till dagböcker, och tvåsiffrigt antal dikt-slutrader. Sådant är det att ha semester.

Woho.

Kommentarer
Postat av: Oscar

hehe du ær før abstrakt før mig. men jag fattade vad du menade nær du førklarade;P

bra skrivet måste jag sæga, men de vet du redan kanske:D hoppas de løser sig med jobbet i sommar så vi kommer ivæg till høsten. skøt om dig! :*

2008-06-23 @ 19:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0